POLITYKA PRYWATNOŚCI
Codziennie dbamy o ochronę danych osobowych , ale jeszcze większe zaangażowanie wykazujemy każdego dnia dbając o bezpieczeństwo i komfort użytkowników Naszych serwisów internetowych.
Z tego powodu, w niniejszym dokumencie przekazujemy Państwu istotne informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych poprzez naszą stronę internetową www.sbmursynow.pl.
- Administrator Danych
Administratorem danych osobowych Użytkowników naszej strony jest Spółdzielnia Budownictwa Mieszkaniowego „Ursynów” (SBM „Ursynów”) z siedzibą w Warszawie przy Al. Komisji Edukacji Narodowej 98.
Z Administratorem mogą się Państwo skontaktować:
- w formie tradycyjnej, wysyłając korespondencję na adres Spółdzielni: Al. Komisji Edukacji Narodowej 98, 02- 777 Warszawa,
- telefonicznie dzwoniąc pod numer telefonu: 22 544 18 00,
- w formie elektronicznej wysyłając maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Inspektor Ochrony Danych
Ponieważ ochrona danych osobowych jest dla nas niezwykle ważna wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w każdej sytuacji związanej z ochroną danych w formie elektronicznej wysyłając korespondencję na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub w formie tradycyjnej na adres SBM „Ursynów” z dopiskiem „Ochrona Danych”.
- Jakie dane osobowe możemy zbierać poprzez naszą stronę?
W zależności od sytuacji możemy zbierać następujące dane osobowe:
- Wejście na naszą stronę:
- adres IP,
- logi,
- dane dotyczące lokalizacji urządzenia.
- Kontakt ze Spółdzielnią za pośrednictwem udostępnionych form kontaktu z nami (zakładka Kontakt):
- imię i Nazwisko/ Nazwę Podmiotu.
- adres e-mail/ lub numer telefonu,
- adres,
- inne dane wynikające z prowadzonej korespondencji.
- Rejestracja dla mieszkańców/członków przy pomocy dostępnego formularza:
- nazwa użytkownika,
- pełna nazwa (imię i nazwisko),
- adres e-mail,
- numer członkowski,
- adres.
Uwaga!
Dane zawsze zbieramy bezpośrednio od Użytkownika. Podanie danych jest dobrowolne lecz w niektórych procesach jest niezbędne do wykonania określonych czynności. Niepodanie danych wskazanych jako obowiązkowe może ograniczyć możliwość np. zarejestrowania się do panelu mieszkańca/członka.
- W jakim celu przetwarzamy Państwa dane osobowe i na jakiej podstawie?
Dane osobowe przetwarzamy przede wszystkim:
- w celu prowadzenia statystyk odwiedzin naszego serwisu, mogące dotyczyć takich informacji jak: czas spędzania, aktywności, jakości wyświetlanej treści, lokalizacji czy informacji z jakiego urządzenia korzysta Użytkownik przeglądając nasz serwis
(podstawa prawna art. 6 ust.1 lit. f) RODO), - w celu umożliwienia nawiązania z nami kontaktu poprzez podane na stronie adresy e-mail lub numery telefonów ( art. 6 ust.1 lit. f) RODO )
- w celu umożliwienia zarejestrowania się do panelu dla mieszkańców/członków przy pomocy dostępnego formularza (podstawa prawna art.6 ust.1 lit. f) RODO)
- w celu obrony lub dochodzenia roszczeń, co wynika z naszego prawnego interesu (podstawa prawna art.6 ust.1 lit. f) RODO).
- Przez jaki czas będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe?
Okres przechowywania danych osobowych zależy od celu oraz podstawy prawnej ich przetwarzania, poniżej przedstawiamy przykładowe okresy przechowywania danych:
- statystki odwiedzin, serwis – przez okres nie dłuższy niż 3 lata,
- nawiązanie z nami kontaktu – przez okres niezbędny do obsługi Państwa zapytania/wniosku,
- rejestracja w panelu mieszkańców/członków – do zakończenia celu w jakim dane są przetwarzane,
- obrona lub dochodzenie roszczeń – jeżeli powstaną jakiekolwiek roszczenia z Państwa lub naszej strony to dane będą przetwarzane przez okres 3 lat co wynika z naszego prawnie uzasadnionego interesu.
- Czy dane przetwarzane są w sposób zautomatyzowany?
Ważne – dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jednakże nie podlegają one profilowaniu, które wywołuje skutki prawne lub znacząco wpływa na osobę fizyczną.
- Komu możemy udostępnić dane osobowe Użytkowników strony?
Nie ujawniamy danych osobowych Użytkowników Naszego serwisu za wyjątkiem sytuacji:
- w których jest to konieczne w związku z prowadzoną działalnością np. dostawcy usług IT,
- w sytuacjach wymaganych lub dozwolonych przez przepisy prawa, w takim przypadku udostępniamy dane osobowe firmom, organizacjom i osobom, jeśli w dobrej wierze uznamy, że udostępnienie, wykorzystanie, zachowanie lub ujawnienie danych jest uzasadnione w związku z:
- dążeniem do spełniania wymogów obowiązującego prawa, przepisów, procesów prawnych lub prawomocnych żądań instytucji państwowych;
- egzekwowaniem obowiązujących Warunków korzystania ze strony (regulamin strony www), w tym badaniem potencjalnych naruszeń;
- monitorowania ruchu na stronie, czasu spędzania itp.
- wykrywaniem oszustw i zapobieganiem im, a także rozwiązywaniem innych problemów dotyczących oszustw, bezpieczeństwa i kwestii technicznych;
- ochroną praw własności lub bezpieczeństwa Administratora Danych, użytkowników strony oraz pozostałych osób w sposób wymagany bądź dozwolony przez przepisy prawa.
- lub w sytuacji, gdy wyrazisz jako osoba, której dane dotyczą, zgodę na takie udostępnienie,
- lub w sytuacji, gdy jest to niezbędne do realizacji zleconych czynności przez podmioty trzecie na podstawie podpisanych umów. W tej sytuacji, możemy w określonych przypadkach w formie powierzenia ich przetwarzania przekazać uzyskane przez nas dane osobowe dostawcom współpracującym, aby możliwe było przetwarzanie przez nich danych osobowych w naszym Imieniu.
Nie przekazujemy danych do podmiotów trzecich z siedzibą w Państwach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub organizacji międzynarodowych.
- Jakie prawa przysługują osobie fizycznej w związku z przetwarzaniem jej danych?
Osoba fizyczna ma prawo:
- żądania dostępu do własnych danych osobowych(w tym uzyskania potwierdzenia, czy są one przetwarzane oraz uzyskania informacji np. o celach, źródłach, kategoriach przetwarzanych danych czy okresie ich przechowywania), co obejmuje także prawo do otrzymania bezpłatnie kopii własnych danych (za wszelkie kolejne kopie, o które zwróci się osoba, której dane dotyczą, możemy pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych);
- do sprostowania danych osobowych (gdy są one nieprawidłowe), co obejmuje także wniesienie uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, jednak w tym celu możemy prosić
o przedstawienie dodatkowego oświadczenia od osoby fizycznej, której dane dotyczą; - do usunięcia danych osobowych(tzw. „prawo do bycia zapomnianym”), kiedy np. nie są one niezbędne do realizacji celów, w jakich zostały zebrane, została cofnięta zgoda na ich przetwarzanie lub nie ma innych podstaw prawnych do ich przetwarzania;
- do ograniczenia przetwarzania danych, gdy np. kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych;
- do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
- do cofnięcia wyrażanej zgody na przetwarzanie danych (przy czym cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej cofnięciem);
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
- Jak można zrealizować swoje prawa?
Swoje prawo można wnieść w dowolnym momencie. W tym celu prosimy o wysłanie żądania:
- w formie elektronicznej wysyłając wiadomość na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- w formie tradycyjnej wysyłając korespondencję na adres SBM „Ursynów”: Al. Komisji Edukacji Narodowej 98, 02-777 Warszawa
Prawo skargi należy wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie niezbędne informacje znajdują się na stronie www.uodo.gov.pl