RODO

Każdego dnia dbamy o to, aby korzystanie z naszych usług na naszej stronie internetowej www.sbmursynow.pl było komfortowe i bezpieczne dla naszych Użytkowników. Z tego powodu przekazujemy Państwu ważne informacje na temat tego, w jaki sposób wykorzystywane są przekazane nam dane oraz dane zbierane podczas Państwa aktywności w naszym Serwisie oraz w jaki sposób mogą Państwo składać Swoje żądania związane z przetwarzaniem tych danych, jak skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych oraz w jaki sposób uzyskacie Państwo informacje, gdy wystąpi sytuacja naruszająca bezpieczeństwo Pani/Pana danych osobowych.

Zachęcamy Państwa do zapoznania z treścią przygotowanych informacji.

Polityka prywatności

Regulamin Strony

Polityka Cookies

Bezpieczeństwo Państwa danych osobowych jest dla nas niezwykle ważne, dlatego wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w każdej sprawie związanej z ochroną danych w formie:

  • Elektronicznej wysyłając wiadomość na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Tradycyjnej wysyłając korespondencję na adres Spółdzielni: Al. Komisji Edukacji Narodowej 98, 02-777 Warszawa z dopiskiem Ochrona Danych.

Jako Administrator danych chcemy, aby wszelkie informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych były jasne i czytelne. Dlatego poniżej przedstawiamy kilka ważnych wskazówek.

Co to jest RODO?

RODO to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Rozporządzenie ma na celu ochronę podstawowych praw i wolności osób fizycznych, w szczególności prawa do ochrony danych osobowych.

Wprowadzenie RODO miało na celu przede wszystkim ochronę osoby fizycznej przed niezgodnym z prawem przetwarzaniem jej danych osobowych. Dlatego też zgodnie RODO każda osoba fizyczna, której dane są przetwarzane ma zapewnione prawa, które każdy Administrator danych musi respektować. Informację o tym jakie prawa przysługują osobie fizycznej znajdą Państwo tutaj

Swoje prawo mogą Państwo wnieść do Administratora w każdym momencie. Żądanie należy przesłać do Spółdzielni w formie:

  • elektronicznej wysyłając wiadomość na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  • tradycyjnej wysyłając korespondencję na adres: Al. Komisji Edukacji Narodowej 98, 02-777 Warszawa z dopiskiem Ochrona Danych.

Kolejnym ważnym elementem wprowadzenia RODO jest informacja, którą powinna uzyskać każda osoba fizyczna, której dane są przetwarzane. Dokument ten nazywany jest Obowiązkiem Informacyjnym. Zgodnie z Art. 12 RODO Administrator ma obowiązek poinformować osobę fizyczną o tym, że jej dane są przez niego przetwarzane. Dokładną treść obowiązku wskazuje Art.13 oraz Art.14 RODO, który opisuje szczegółowo jakie informacje Administrator ma obowiązek przedstawić osobie fizycznej.

Aby ułatwić Państwu możliwość zapoznania się z informacją dotyczącą przetwarzania Państwa danych, poniżej przedstawiamy treść obowiązków informacyjnych dedykowanych Państwu.

Obowiązek Informacyjny:

- Dla Członków oraz Mieszkańców - tutaj PDF

- Dla Najemców lokali użytkowych, miejsc postojowych oraz powierzchni reklamowych będących w zasobach SBM „Ursynów”- tutaj PDF

- Dla naszych Dostawców/ Wykonawców i ich pracowników – tutaj PDF

- Dla Podmiotów uczestniczących w prowadzonych postępowaniach ofertowych – tutaj PDF

- Dla naszych byłych i obecnych Pracowników – tutaj PDF

- Dla Kandydatów do pracy – tutaj PDF

- Dla Nadawców korespondencji elektronicznej – tutaj PDF

- Dla wchodzących - tutaj PDF

- Pomiar temperatury - tutaj PDF

Regulamin strony internetowej

Definicje:

Strona internetowahttps://www.sbmursynow.pl/

Właściciel – podmiot będący prawnym właścicielem strony internetowej

Administrator – podmiot administrujący udostępnionymi usługami na stronie internetowej

  • §1 [Właściciel / Administrator]
  1. Właścicielem i Administratorem (dalej zwanym Administratorem) strony internetowej https://www.sbmursynow.pl (zwanej dalej „Stroną”) jest Spółdzielnia Budownictwa Mieszkaniowego „Ursynów” (zwana dalej SBM „Ursynów”) z siedzibą w Warszawie  (02-777), pod adresem Al. Komisji Edukacji Narodowej 98, (zwana dalej „Administratorem”).
  2. Treść, informacje i inne usługi prezentowane na niniejszej stronie zostały przeznaczone wyłącznie dla osób znajdujących się w Polsce.
  3. Administrator świadczy swoje usługi na podstawie niniejszego Regulaminu, a wejście na tą stronę i korzystanie z zawartości na niej umieszczonych jest równoznaczne z zaakceptowaniem niniejszej informacji prawnej.
  4. Użytkownik niewyrażający zgody na przestrzeganie postanowień niniejszego regulaminu, proszony jest o jej opuszczenie.
  5. Regulamin jest wiążący dla odwiedzającego Stronę bez konieczności zawierania odrębnej umowy.
  • §2 [Prawa własności intelektualnej]
  1. Wszelkie prawa własności intelektualnej, w tym w szczególności prawa autorskie oraz prawa do znaków towarowych przysługujące w odniesieniu do wszelkich tekstów, ilustracji, zdjęć, dźwięków oraz innych materiałów umieszczonych na stronie stanowią własność
    SBM „Ursynów” lub objęte są zezwoleniem na ich wykorzystywanie przez ich właściciela.
  2. Bez uprzedniej zgody, użytkownik nie może:
  • wykorzystywać (kopii/części) niniejszej strony internetowej lub oznaczeń zawartej w jej treści w celach komercyjnych;
  • modyfikować (części) niniejszej strony internetowej ani włączać jej treści innych opracowań (takich jak dokumenty papierowe, blogi lub strony internetowe osób trzecich.
  • §3 [Usługi]
  1. Administrator świadczy w ramach niniejszej strony internetowej usługi:
    1. wyświetlania treści i informacji o Spółdzielni,
    2. umożliwienia dokonania rejestracji w panelu mieszkańców/członków.
  2. Dostęp do usług Strony jest bezpłatny.
  3. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia opłat od dowolnych usług świadczonych w ramach Strony i jednocześnie zobowiązuje się uprzednio poinformować o zmianach oraz uzyskać wyraźną akceptację odwiedzającego Stronę dla wprowadzenia tych opłat.
  • §4 [Warunki techniczne]
  1. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Strony są następujące:
    1. komputer z dostępem do sieci Internet;
    2. standardowa przeglądarka internetowa z obsługą cookies;
  2. Administrator zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia świadczenia usług
    w związku z modernizacją lub przebudową Strony albo z pracami konserwatorskimi systemu teleinformatycznego, w oparciu o który działa Strona.
  3. Administrator nie odpowiada za przerwy w świadczeniu usług wynikające z przyczyn od niego niezależnych.
  • §5 [Reklamacje i odpowiedzialność]

 

  1. Administrator dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego działania Strony oraz udzieli pomocy w rozwiązywaniu problemów związanych z jej funkcjonowaniem.
  2. Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Strony powinny być:
    1. pisemne i zawierać: imię, nazwisko, adres e-mail, adres do korespondencji użytkownika oraz uzasadnienie reklamacji;
    2. przesłane listem poleconym na adres Administratora.
  3. Reklamacje będą rozpatrywane przez Administratora w terminie 30 dni kalendarzowych od daty ich otrzymania.
  4. Administrator nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności na zasadach przewidzianych w Rozdziale 3 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, za treść informacji i opinii przekazywanych przez odwiedzających Stronę.
  5. Wszelkie umieszczone na Stronie materiały i informacje nie są objęte gwarancją Administratora co do ich wartości, przydatności, zupełności, kompletności czy użyteczności.
  • §6 [Udostępnienie informacji]

Użytkownik niniejszej strony internetowej, udostępnia informacje w tym głównie dane osobowe, co jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie ich względem określonych potrzeb Administratora Danych, które określone są w miejscu zbierania wskazanych informacji oraz polityce prywatności Polityka prywatności

  • §7 [Dane osobowe]
  1. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez SBM „Ursynów” dostępne są pod adresem: RODO ochrona danych osobowych
  2. Użytkownik korzystający z usług udostępnionych na stronie internetowej zawsze proszony jest o zapoznanie się z celem zbierania danych oraz polityką prywatności zamieszczoną pod linkiem Polityka prywatności
  • §8 [Ustalenia końcowe]
  1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy prawa polskiego,
    w szczególności przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilnego.
  2. Właściwym do rozstrzygania sporów wynikających ze świadczenia Usług jest sąd właściwy dla siedziby użytkownika.
  3. Administrator zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu po uprzednim poinformowaniu odwiedzających Stronę o takiej zmianie.
  4. Regulamin dostępny jest na Stronie www oraz w wersji papierowej w siedzibie Administratora.
  5. Niniejsza informacja prawna oraz korzystanie z niniejszej strony internetowej przez osoby ją odwiedzające podlegają przepisom prawa Polskiego.
  • §7 [Kontakt]

W przypadku pytań lub skarg dotyczących niniejszej strony internetowej, prosimy o kierowanie korespondencji:

- w formie elektronicznie na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

- w formie tradycyjnej na adres: Spółdzielnia Budownictwa Mieszkaniowego „Ursynów” , 02-777 Warszawa Al. Komisji Edukacji Narodowej 98.

Ostatnia aktualizacja niniejszego dokumentu miała miejsce dnia 17.11.2020 r.

POLITYKA PLIKÓW COOKIE

 

PREAMBUŁA

Niniejsza Polityka plików cookies stanowi uzupełnienie Polityki prywatności w zakresie wykorzystywania tych plików oraz innych technologii, które je stosują. 

Odwiedzając witrynę https://www.sbmursynow.pl/  prosimy Ciebie Użytkowniku o wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookie lub ustawienie osobistych preferencji ich akceptacji. Masz prawo do zmiany swoich ustawień, czego możesz dokonać w przygotowanym przez nas formularzu ustawień preferencji plików cookie.

 

informacje OGÓLNE o plikach cookie

 

Czym są pliki cookie?

 

Pliki cookie (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne. Są to w szczególności pliki tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartphonie). Plik cookie posiada unikalny identyfikator przypisany do Twojego urządzenia, z którego korzystasz przeglądając naszą witrynę internetową. Identyfikator ten umożliwia zapamiętywanie wykonanych przez Ciebie działań, takich jak np. ustawienia preferencji (język, rozmiar czcionki oraz inne preferencje dotyczące wyświetlania strony internetowej). Dzięki temu nie ma koniczności dopasowywania ustawień za każdym razem, gdy ponownie korzystasz z naszej strony internetowej.

Czy pliki cookie są szkodliwe dla urządzenia użytkownika?

Cookie nie są szkodliwe dla użytkowników czy ich urządzeń, nie wpływają niekorzystnie na ich działanie. Nie powodują też zmian konfiguracyjnych w urządzeniu ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tym urządzeniu.

Czy strona, które instaluje pliki cookie ma dostęp do innych informacji zapisanych na urządzeniu użytkownika?

Nie, posiadamy wyłącznie dostęp do informacji zapisanych w danych plikach cookie, które zostały przez nas utworzone na Twoim urządzeniu. Tym samym, nie mamy dostępu do innych zapisanych informacji, jak również administratorzy innych stron www nie mają dostępu do informacji zapisanych w naszych plikach cookie.

Czy muszę wyrazić zgodę na stosowanie plików cookie?

Nie, zgoda jest całkowicie dobrowolna i nie masz obowiązku jej wyrażać. Jednak, w sytuacji gdy ją wyrazisz, w każdej chwili masz prawo do zmiany zdania poprzez ustawienia preferencji plików cookie. Jednakże pamiętaj, że niektóre stosowane przez nas pliki cookie są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i nie będziesz miał możliwości ich wyłączenia w ustawieniach preferencji. Stosowanie tych plików cookie wynika z naszego uzasadnionego interesu w zakresie prawidłowego zarządzania stroną www.

Czy mogę wyłączyć stosowanie plików cookie?

Tak, każdy użytkownik może samodzielnie wyłączyć stosowanie plików cookie poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce. Jednakże należy pamiętać, że wyłączenie obsługi cookie w przeglądarce może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji strony internetowej.

Czy pliki cookie służą do przetwarzania danych osobowych?

Tak, niektóre pliki cookie zbierają dane o użytkownikach strony. W takim przypadku dane osobowe przetwarzane są zgodnie z postanowieniami Polityki prywatności, a Administratorem tych danych jest Spółdzielnia Budownictwa Mieszkaniowego „Ursynów” z siedzibą pod adresem Al. Komisji Edukacji Narodowej 98, 02-777 Warszawa

Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz przysługujących prawach znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

JAKIE pliki cookie są stosowane

Pliki cookie, jakie stosujemy na naszej stronie www, możemy podzielić na:

  • niezbędne – są to pliki, które odpowiadają za prawidłowe działanie naszej strony www; ich celem jest umożliwienie korzystania ze świadczonych przez nas usług np. zapamiętywanie preferencji wyboru stosowania plików cookie, uwierzytelnienia logowania oraz zapewnienia bezpieczeństwa. Pliki te mogą przetwarzać dane osobowe użytkownika. Plików tych nie możesz wyłączyć w ramach ustawień preferencji, lecz możesz je zablokować w ustawieniach swojej przeglądarki. Jednak to działanie może spowodować, że niektóre elementy strony internetowej nie będą dostępne;
  • funkcjonalne – są to pliki, które wykorzystujemy w celu spersonalizowania i zoptymalizowania korzystania z naszej witryny internetowej. Pliki te służą do zapamiętywania dokonanych wyborów dotyczących np. wielkości czcionki, wyboru języka czy ustawień rozdzielczości wyświetlania treści. Pliki te nie przetwarzają danych osobowych. Plikami tymi możesz zarządzać w ustawieniach preferencji plików cookie. W przypadku niewyrażenia zgody, niektóre funkcje strony mogą działań nieprawidłowo;
  • statystyczne – są to pliki, które wykorzystujemy w celu zbierania informacji o korzystaniu z naszej strony, np. ilość wizyt, czas spędzania, czas przeglądanych treści czy źródeł dostępu. Pliki te pozwalają nam zrozumieć w jaki sposób korzystacie z naszej strony internetowej, co pomaga w lepszym dopasowaniu strony i wyświetlanych treści. Pliki te nie zawierają danych osobowych, a jedynie anonimowe informacje nie przypisane do użytkownika. Plikami tymi można zarządzać w ustawieniach preferencji plików cookie. W przypadku niewyrażenia zgody nie będziemy wiedzieć, kiedy, jak często, jak długo oraz z jakich źródeł dostępu odwiedzasz naszą stronę internetową;
  • marketingowe – są to pliki, które umożliwiają dostarczenie użytkownikowi spersonalizowanych treści reklamowych (na podstawie zebranych informacji dopasowanych do preferencji i zainteresowań użytkownika). Niewyrażenie zgody na te pliki cookie nie uniemożliwia korzystania z naszego serwisu internetowego.

 

JAKIE DANE ZBIERAMY

W założeniu staramy się ograniczać zakres i rodzaj zbieranych danych do niezbędnego minimum lub tak przechowywać informacje, aby nie były one dopasowane do konkretnego użytkownika. Jednakże, niektóre ze zbieranych danych w połączeniu z innymi danymi osobowymi przetwarzanymi w związku ze świadczonymi usługami, mogą stanowić dane osobowe. Wówczas przetwarzanie oparte jest na zasadach ustanowionych w naszej Polityce prywatności.

Zakres danych

Rodzaj danych

Dane urządzenia

typ/model urządzenia, unikalne identyfikatory urządzeń, adres MAC, adres IP, system operacyjny, wersja systemu operacyjnego i ustawienia urządzenia, ustawiony język, rozdzielczość ekranu, wersja i rodzaj przeglądarki internetowej

Dziennik / zdarzenia

czas korzystania z serwisu, dane wyszukiwania oraz wszelkie informacje przechowywane w plikach cookie, które jednoznacznie identyfikują przeglądarkę lub konto użytkownika, np. ostatnia wizyta na stronie, długość wizyty na stronie, rodzaj odwiedzanych stron oraz podstron, adres odwiedzanej strony (URL), wersja przeglądarki internetowej oraz rodzaj, ustawiony język w przeglądarce, wypełnione formularze,

Dane dotyczące lokalizacji

adres IP, dane o lokalizacji uzyskane za pomocą różnych technologii pozycjonowania takich jak GPS, punkty dostępu Wi-Fi lub inne czujniki, które mogą dostarczać dane w pobliżu urządzenia (po wyrażeniu zgody na lokalizację)

Inne dane

Inne dane wynikające z nawiązanej interakcji z użytkownikiem wynikające z korzystania z Serwisu, które możemy przetwarzać, jeśli odwiedzasz lub korzystasz z naszej strony internetowej

W JAKIM CELU WYKORZYSTUJEMY PLIKI COOKIE I JAKA JEST PODSTAWA PRAWANA ICH STOSOWANIA

 

Pliki cookie wykorzystujemy do:

Cel

Podstawa prawa

zapewnienia funkcjonowania, bezpieczeństwa i niezawodności serwisu – pliki niezbędne bezpośrednio

Pliki niezbędne do prawidłowego świadczenia usługi drogą elektroniczną – prawnie uzasadniony interes Administratora.

dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych, ulepszania strony internetowej (odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do indywidualnych potrzeb użytkownika)

Zgoda użytkownika na stosowania plików cookie we wskazanych celach – ustawienia preferencji plików cookie.

analizy i tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

w celach reklamowych

 

JAKIE MASZ PRAWA W ZWIĄZKU Z STOSOWANIEM PLIKÓW COOKIE

W każdej chwili możesz zarządzać swoimi zgodami dotyczącymi stosowania plików cookie zmieniając ustawienia preferencji lub poprzez zmianę ustawień przeglądarki, z której korzystasz.

W każdej chwili możesz wnieść sprzeciw na stosowanie plików cookie. Zrealizujesz to poprzez elektroniczny kontakt z Inspektorem Ochrony Danych, wysyłając wiadomość na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jeżeli w wyniku zmiany ustawień dot. plików cookie, na twoim urządzeniu zostanie umieszczony tzw. plik cookie opt – out (który służy wyłącznie do identyfikacji użytkownika – braku zgody), pamiętaj, iż plik cookie - opt out działa tylko w przeglądarce, przy użyciu której został zapisany. Jeśli usuniesz wszystkie cookie lub będziesz używać innej przeglądarki bądź innego urządzenia końcowego, to ustawienia opt- out będziesz musiał dokonać ponownie.

Informacje w jaki sposób dokonać konfiguracji ustawień plików cookie w przykładowych przeglądarkach internetowych znajdziesz tu:

Przeglądarka

Link

Internet Explorer™

https://support.microsoft.com/pl-pl/help/278835/how-to-delete-cookie-files-in-internet-explorer

Mozilla Firefox ™

https://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek-i-danych-stron-firefox?re

Chrome™

https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl

Opera™

https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/

Safari™

https://support.apple.com/pl-pl/HT201265

JAK SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ

W razie pytań, uwag lub skarg dotyczących plików cookie, prosimy o kontakt z nami. Dane kontaktowe znajdziesz w Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Codziennie dbamy o ochronę danych osobowych , ale jeszcze większe zaangażowanie wykazujemy każdego dnia dbając o bezpieczeństwo i komfort użytkowników Naszych serwisów internetowych.

Z tego powodu, w niniejszym dokumencie przekazujemy Państwu istotne informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych poprzez naszą stronę internetową www.sbmursynow.pl.

  1. Administrator Danych

Administratorem danych osobowych Użytkowników naszej strony jest Spółdzielnia Budownictwa Mieszkaniowego „Ursynów” (SBM „Ursynów”) z siedzibą w Warszawie przy Al. Komisji Edukacji Narodowej 98.

Z Administratorem mogą się Państwo skontaktować:

  1. Inspektor Ochrony Danych

Ponieważ ochrona danych osobowych jest dla nas niezwykle ważna wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w każdej sytuacji związanej z ochroną danych w formie elektronicznej wysyłając korespondencję na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub w formie tradycyjnej na adres SBM „Ursynów” z dopiskiem „Ochrona Danych”.

  1. Jakie dane osobowe możemy zbierać poprzez naszą stronę?

W zależności od sytuacji możemy zbierać następujące dane osobowe:

  1. Wejście na naszą stronę:
  • adres IP,
  • logi,
  • dane dotyczące lokalizacji urządzenia.
  1. Kontakt ze Spółdzielnią za pośrednictwem udostępnionych form kontaktu z nami (zakładka Kontakt):
  • imię i Nazwisko/ Nazwę Podmiotu.
  • adres e-mail/ lub numer telefonu,
  • adres,
  • inne dane wynikające z prowadzonej korespondencji.
  1. Rejestracja dla mieszkańców/członków przy pomocy dostępnego formularza:
  • nazwa użytkownika,
  • pełna nazwa (imię i nazwisko),
  • adres e-mail,
  • numer członkowski,
  • adres.

Uwaga!

Dane zawsze zbieramy bezpośrednio od Użytkownika. Podanie danych jest dobrowolne lecz w niektórych procesach jest niezbędne do wykonania określonych czynności. Niepodanie danych wskazanych jako obowiązkowe może ograniczyć możliwość np. zarejestrowania się do panelu mieszkańca/członka.

  1. W jakim celu przetwarzamy Państwa dane osobowe i na jakiej podstawie?

Dane osobowe przetwarzamy przede wszystkim:

  • w celu prowadzenia statystyk odwiedzin naszego serwisu, mogące dotyczyć takich informacji jak: czas spędzania, aktywności, jakości wyświetlanej treści, lokalizacji czy informacji z jakiego urządzenia korzysta Użytkownik przeglądając nasz serwis
    (podstawa prawna art. 6 ust.1 lit. f) RODO),
  • w celu umożliwienia nawiązania z nami kontaktu poprzez podane na stronie adresy e-mail lub numery telefonów ( art. 6 ust.1 lit. f) RODO )
  • w celu umożliwienia zarejestrowania się do panelu dla mieszkańców/członków przy pomocy dostępnego formularza (podstawa prawna art.6 ust.1 lit. f) RODO)
  • w celu obrony lub dochodzenia roszczeń, co wynika z naszego prawnego interesu (podstawa prawna art.6 ust.1 lit. f) RODO).
  1. Przez jaki czas będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe?

Okres przechowywania danych osobowych zależy od celu oraz podstawy prawnej ich przetwarzania, poniżej przedstawiamy przykładowe okresy przechowywania danych:

  • statystki odwiedzin, serwis – przez okres nie dłuższy niż 3 lata,
  • nawiązanie z nami kontaktu – przez okres niezbędny do obsługi Państwa zapytania/wniosku,
  • rejestracja w panelu mieszkańców/członków – do zakończenia celu w jakim dane są przetwarzane,
  • obrona lub dochodzenie roszczeń – jeżeli powstaną jakiekolwiek roszczenia z Państwa lub naszej strony to dane będą przetwarzane przez okres 3 lat co wynika z naszego prawnie uzasadnionego interesu.
  1. Czy dane przetwarzane są w sposób zautomatyzowany?

Ważne – dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jednakże nie podlegają one profilowaniu, które wywołuje skutki prawne lub znacząco wpływa na osobę fizyczną.

  1. Komu możemy udostępnić dane osobowe Użytkowników strony?

Nie ujawniamy danych osobowych Użytkowników Naszego serwisu za wyjątkiem sytuacji:

  • w których jest to konieczne w związku z prowadzoną działalnością np. dostawcy usług IT,
  • w sytuacjach wymaganych lub dozwolonych przez przepisy prawa, w takim przypadku udostępniamy dane osobowe firmom, organizacjom i osobom, jeśli w dobrej wierze uznamy, że udostępnienie, wykorzystanie, zachowanie lub ujawnienie danych jest uzasadnione w związku z:
  • dążeniem do spełniania wymogów obowiązującego prawa, przepisów, procesów prawnych lub prawomocnych żądań instytucji państwowych;
  • egzekwowaniem obowiązujących Warunków korzystania ze strony (regulamin strony www), w tym badaniem potencjalnych naruszeń;
  • monitorowania ruchu na stronie, czasu spędzania itp.
  • wykrywaniem oszustw i zapobieganiem im, a także rozwiązywaniem innych problemów dotyczących oszustw, bezpieczeństwa i kwestii technicznych;
  • ochroną praw własności lub bezpieczeństwa Administratora Danych, użytkowników strony oraz pozostałych osób w sposób wymagany bądź dozwolony przez przepisy prawa.
  • lub w sytuacji, gdy wyrazisz jako osoba, której dane dotyczą, zgodę na takie udostępnienie,
  • lub w sytuacji, gdy jest to niezbędne do realizacji zleconych czynności przez podmioty trzecie na podstawie podpisanych umów. W tej sytuacji, możemy w określonych przypadkach w formie powierzenia ich przetwarzania przekazać uzyskane przez nas dane osobowe dostawcom współpracującym, aby możliwe było przetwarzanie przez nich danych osobowych w naszym Imieniu.

Nie przekazujemy danych do podmiotów trzecich z siedzibą w Państwach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub organizacji międzynarodowych.

  1. Jakie prawa przysługują osobie fizycznej w związku z przetwarzaniem jej danych?

Osoba fizyczna ma prawo:

  • żądania dostępu do własnych danych osobowych(w tym uzyskania potwierdzenia, czy są one przetwarzane oraz uzyskania informacji np. o celach, źródłach, kategoriach przetwarzanych danych czy okresie ich przechowywania), co obejmuje także prawo do otrzymania bezpłatnie kopii własnych danych (za wszelkie kolejne kopie, o które zwróci się osoba, której dane dotyczą, możemy pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych);
  • do sprostowania danych osobowych (gdy są one nieprawidłowe), co obejmuje także wniesienie uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, jednak w tym celu możemy prosić
    o przedstawienie dodatkowego oświadczenia od osoby fizycznej, której dane dotyczą;
  • do usunięcia danych osobowych(tzw. „prawo do bycia zapomnianym”), kiedy np. nie są one niezbędne do realizacji celów, w jakich zostały zebrane, została cofnięta zgoda na ich przetwarzanie lub nie ma innych podstaw prawnych do ich przetwarzania;
  • do ograniczenia przetwarzania danych, gdy np. kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych;
  • do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
  • do cofnięcia wyrażanej zgody na przetwarzanie danych (przy czym cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej cofnięciem);
  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

 

  1. Jak można zrealizować swoje prawa?

Swoje prawo można wnieść w dowolnym momencie. W tym celu prosimy o wysłanie żądania:

  • w formie elektronicznej wysyłając wiadomość na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • w formie tradycyjnej wysyłając korespondencję na adres SBM „Ursynów”: Al. Komisji Edukacji Narodowej 98, 02-777 Warszawa

Prawo skargi należy wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie niezbędne informacje znajdują się na stronie www.uodo.gov.pl